Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

InGarden ApS (Juridisk navn: AK Smede & Staldteknik ApS)

Cvr-nr. 36935847
Mølleskovvej 4, Ilskov
7451 Sunds
info@ingarden.dk
Tlf. 23934516

Nedenstående salgs- og leveringsbestemmelser gælder for alle leverancer fra InGarden.
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og InGarden.

Dokumentation og vejledning

Dersom der findes montagevejledning til varen, følger disse med leverancen fra InGarden.
Der findes montagevejledning til alle hegnsprodukter. Ønsker kunden yderligere oplysning eller rådgivning fra vores side, er denne af vejledende art.

Hvis kunden ønsker hjælp til montage af hegn og terrasser samt beplantning af højbede og blomsterkummer, kan InGarden henvise til professionelle fagfolk, der kan udføre opgaven. Selve opgavens omfang og pris derpå aftaler kunden selv med fagfolkene.

Tolerancer i højder på hegn forekommer, køber skal acceptere tolerancer på op til +/- 4 cm i forhold til opgivne mål.

Til alle InGarden's galvaniserede dele udføres galvaniseringen som varmforzinkning i henhold til DS/EN ISO 1461.
En galvanisering har til formål at beskytte stålmaterialer imod rust. Galvanisering har således til formål at beskytte materialet frem for en visuel betragtning. Galvaniseringens overflade kan have lidt lysere og mørkere pletter, men materialet er stadig 100% beskyttet mod rust.

Priser og betaling

Alle priser på webshoppen er angivet i danske kroner inklusiv moms. Fragtpriserne er ligeledes angivet i danske kroner inklusiv moms.

På InGarden's webshop har kunden mulighed for at betale med betalingskort eller vælge forudbetaling via bankoverførsel.
Ved betaling via bankoverførsel er kunden ikke omfattet af indsigelsesordningen.Betaling med betalingskort udføres over webshoppen via en sikker betalingsløsning, Epay.
Vi tager imod følgende betalingskort: Dankort, E-dankort, Visa, Mastercard. Ved betaling med betalingskort hæves beløbet først når varen afsendes
Du kan også betale med ViaBill. Læs mere her
 

Leveringstidspunkt og transport

Levering af varer fra InGarden anses for sket, når kunden har fået varen udleveret.
Bestillingerne sendes med GLS, Erhvervspakker eller fragtmænd, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og InGarden.
De angivne fragtpriser på webshoppen er gældende for leverancer til Danmark og dertilhørende brofaste øer.
Vi kan sende pakker under 20 kg med GLS til øer, såsom Bornholm, Samsø osv.
Der er differentieret leveringstider afhængig af produktet.

Leveringstider:

  • Hegn og stolper, op til 4 arbejdsuger efter ordreafgivelsens næst komne hverdag.
  • Højbede, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
  • Blomsterkummer/krukker, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
  • Lanterner, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
  • Skraldespandsskjulere, op til 6 hverdage efter ordreafgivelsen.
  • Terrasser, op til 4 uger efter ordreafgivelsens næst komne hverdag.


Der tages forbehold for pludselig udsolgte varer, her vil leveringstiden blive lidt længere. Hvis denne situation skulle forekomme, kontakter vi kunden med det samme.

Risiko

Risikoen for varer købt over InGarden’s webshop overgår til køber ved leveringen.
Er varen blevet beskadiget eller forringet under transporten, skal køber meddele det til fragtmanden ved leveringen.
Derefter skal køber meddele skaden til InGarden hurtigst muligt.

Reklamation

Kunden har to års reklamationsret. Du kan som kunde vælge om varen skal repareres eller byttes. Undtagelsen til denne hovedregel er, hvis ombytning er umulig eller vil medføre uforholdsmæssige store omkostninger til InGarden. I sådanne tilfælde gives pengene retur. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Det er kundens pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Dersom kunden opdager en fejl, skal kunden rette henvendelse til InGarden. Kunden kan som udgangspunkt kun klage over de fejl, der viser sig senest 2 år efter, kunden har fået leveret varen.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

InGarden yder 14 dages fuld fortrydelsesret på standardvarer, som er købt hos InGarden. Fortryderkunden købet, skal InGarden underrettes herom senest 14 dage efter den dag, kunden fik varen i hænde. Meddelelsen skal gives ved mail info@ingarden.dk , tlf. 23934516 eller ved at benytte fortrydelsesformularen. Kunden skal gøre os tydeligt opmærksom på, at denne ønsker at udnytte sin fortrydelsesret.

Kunden kan ikke blot fortryde ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Kunden skal sende sin ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter kunden har meddelt os, at denne ønsker at fortryde sit køb. Kunden skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse og bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen retuneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Hegn, Skraldespandsskjuler, Højbede, InGarden Blomserkummer og Terrasser.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe til ca.:
Hegn: Afhængig af mængden fra 1200 kr.
Højbed: 500 kr.
Skraldespandsskjuler: 700 kr.
InGarden Blomsterkummer: 400 kr.
Terrasser: Afhængig af mængden fra 1200 kr.
Lanterne: 100 kr.

Div. blomsterkrukker: 100-200 kr. afhængig af størrelsen.

Varens stand, når du sender den retur
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Kunden ka nmed andre ord prøve varen på samme måde, som hvis kunden prøvede den i en fysisk butik, men den må ikke tages egentlig i brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at ved fortrydelse af købet fås kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Fortryder kunden købet, får kunden det indbetalte beløb til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som kunden hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis kunden benytter sin fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af kundens eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om fortrydelse af aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre kunden inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returadresse

InGarden ApS (AK Smede & Staldteknik ApS)
Mølleskovvej 4, Ilskov
7451 Sunds
Tlf. 2393 4516
CVR nr. 36935847

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, er undtaget fortrydelsesretten.

Force Majoure

InGarden er berettiget til at annullere ordre eller udskyde leverancer, og er i øvrigt fri for ansvar i tilfælde af manglende, mangelfuld eller forsinket levering, der helt eller delvist skyldes omstændigheder, der ligger udenfor InGarden’s rimelige kontrolmuligheder, herunder krig, terrorisme, strejke, lockout, produktionsuheld, sygdom, vareknaphed, forsinkelse ved eller mangler ved leverancer fra leverandør.

Kundens misligholdelsesbeføjelser bortfalder i sådanne tilfælde og kunden kan ikke fremsætte krav mod InGarden af nogen art.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, Adresse, Tlf. nr, og e-mailadresse.
Hvis kunden er en virksomhed eller offentlig institution har vi udover ovenstående brug for CVR-nr. og EAN-nr.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Vi vidergiver dit navn, adresse, tlf. nr og emailadresse til fragtfirmaet, så varen kan leveres hos dig eller til det afhentningssted, du har valgt.

I nogle tilfælde vidergiver vi dine oplysninger til vores leverandør, hvis der er brug for de sender en varen direkte til dig. Det kan være i tilfælde af en reklamation. Der er også nogle varer der bliver sendt direkte fra leverandørens lager.

Vi vidergiver din mailadresse til Trustpilot med det formål at indsamle kundernes bedømmelser af vores webshop.


Personoplysningerne registreres hos AK Smede & Staldteknik ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.ingarden.dk er Salgs- og marketingansvarlig Louise Hede Sørensen.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@ingarden.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salgs-og marketingansvarlig for InGarden på info@ingarden.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 24-05-2018.